Zbieranie leadów to pierwszy krok do pozyskania nowych klientów, a formularze kontaktowe to jedno z podstawowych narzędzi do tego celu. Możemy za ich pomocą zachęcić osoby odwiedzające nasze strony do pozostawienia kontaktu wraz z dodatkowymi informacjami, które pozwolą nam właściwie obsłużyć każde zgłoszenie. System Salesforce zapisuje takie informacje w ramach dedykowanego obiektu Lead. Każdy lead, to osoba, która może być zainteresowana naszą ofertą i którą możemy docelowo skonwertować na konto, kontakt i okazję. Funkcja, dzięki której możemy łatwo tworzyć formularze kontaktowe to Web-to-Lead.
Web-to-Lead pozwala w bardzo prosty sposób skonfigurować formularz dając nam możliwość zdefiniowania: informacji, które będzie musiała podać osoba zainteresowana naszą ofertą, ustawienia automatycznej wiadomości email potwierdzającej otrzymanie zgłoszenia oraz zdefiniowania strony na którą przekierujemy osobę po wypełnieniu formularza. Możemy także zabezpieczyć się przed potencjalnym spamem wykorzystując rozwiązanie Google Recaptcha. Osadzenie formularza na naszej stronie sprowadza się do umieszczenia na niej wygenerowanego przez system Salesforce kodu HTML.
Korzystając z Web-to-Lead musimy pamiętać, że domyślny limit leadów utworzonych w ramach tej funkcji wynosi 500 dziennie i jest taki sam w edycjach Salesforce Professional, Enterprise, Unlimited, Performance i Developer. Każde kolejne zgłoszenie zostanie odłożone na kolejkę oczekujących zapytań, która może pomieścić do 50 000 requestów pochodzących z Web-to-Lead i Web-to-Case (limit jest wspólny).
Konfigurację Web-to-Lead (wraz z utworzeniem nowych szablonów email, ustawieniem Lead Auto-Response Rules, dodaniem Organization-Wide Email Address i wygenerowaniem kluczy Google Recaptcha v2) oraz jego działania pokazuję na poniższym nagraniu.