Łatwa praca na danych z widokami list

Efektywna praca wymaga łatwego i szybkiego odnajdywania potrzebnych nam w danej chwili danych. Jednym z podstawowych narzędzi do osiągnięcia tego celu w systemie Salesforce są widoki list. Ich tworzenie jest proste i intuicyjne, a możliwości bardzo szerokie.

Za pomocą widoków list możemy wybrać jakie rekordy danego obiektu chcemy widzieć stosując w tym celu wygodne filtrowanie. Możemy też tworzyć własną logikę filtrów, która umożliwia budowanie bardziej złożonych zapytań.

Możemy też w prosty sposób zdecydować jakie dane i w jakiej kolejności chcemy widzieć na temat każdego rekordu na liście. Mamy też możliwość wyboru jednego z trzech widoków: obok standardowego widoku tabeli, otrzymujemy także dostęp do widoku kanbanowego oraz dzielonego. Aby lepiej zrozumieć oglądane dane możemy także zwizualizować je za pomocą wykresu bez opuszczania wyświetlanej listy.

Równie ważnym aspektem widoków list jest to, że możemy się nimi łatwo dzielić. Użytkownicy z odpowiednimi uprawnieniami mogą je tworzyć i edytować (opcja “Create and Customize List Views” na poziomie profilu) a następnie udostępniać (opcja “Manage Public List Views” na poziomie profilu). 

Z poziomu widoku listy możemy także edytować wartości rekordów (opcja Enable Inline Editing w sekcji User Interface). Możemy także rozszerzyć funkcjonalność widoku list za pomocą opcji “Enable Enhanced Lists”, co pozwoli nam tworzyć rekordy bezpośrednio z poziomu widoku list oraz masowo je edytować.

Zachęcam do obejrzenia poniższego wideo, na którym pokazuję działanie widoków list w praktyce.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Previous Article

Zbieraj leady na swojej stronie z Web-to-Lead!

Related Posts