System Salesforce może obsługiwać nieskończenie wiele procesów składających się z nieograniczonej liczby akcji. Mając do dyspozycji tak rozbudowane rozwiązanie musimy zadbać o to, aby nie przytłoczyć końcowego użytkownika i dać mu dostęp tylko do tych funkcji, które są mu w danej chwili potrzebne. Z pomocą przychodzą nam tutaj Dynamic Actions. Dzięki nim zamiast przedzierania się przez niekończącą się listę akcji, użytkownicy otrzymują do dyspozycji działania właściwe dla ich ról, profili i uprawnień oraz aktualnego stanu wyświetlanego rekordu. Zastosowanie tego rozwiązania pozwala oszczędzić czas i wysiłek zarówno użytkowników jak i administratorów, a także redukuje ryzyko błędu ludzkiego. Filtrowanie akcji na bazie aktualnego stanu rekordu zabezpieczy nas np. przed ręczną wysyłką ankiety satysfakcji na niezamkniętej sprawie lub przesłaniem przez handlowca oferty, która nie została jeszcze wewnętrznie zaakceptowana.
Wraz z pojawieniem sie Dynamic Actions nie potrzebujemy już dodawać akcji poprzez edycję page layoutu danego obiektu. Od teraz cały proces może przebiegać w znacznie przyjaźniejszym i bardziej intuicyjnym Lightning App Builderze. Wystarczy, że zaznaczymy w nim Highlight Panel i już możemy przystąpić do dodawania akcji oraz ustalania kryteriów ich dostępności.
Dla wszystkich osób zainteresowanych tym rozwiązaniem przygotowałam poniższe wideo, na którym pokazuję możliwości tej funkcjonalności w praktyce.