Jedną z bardziej cenionych przez użytkowników właściwości Salesforce’a jest możliwość jego personalizacji. Każdy dział, a nawet poszczególni jego pracownicy mają zróżnicowane potrzeby i oczekiwania względem systemu. Szczęśliwie platforma została zaprojektowana w sposób, który ułatwia realizację customizacji. Aplikacje Lightning umożliwiają użytkownikom tworzenie kolekcji przydatnych im elementów (zakładek, list, raportów i dashboardów). Każda aplikacja może zawierać dostosowany pasek narzędzi lub taby, dzięki czemu różne zespoły mają pod ręką wszystko czego potrzebują, bez konieczności opuszczania aplikacji.
Z drugiej strony administratorzy mają możliwość ukrycia przed użytkownikami zakładek, które są dla nich w danej aplikacji zbędne. Przyczynia się to do uproszczenia rozwiązania, a także zwiększenia przejrzystości, co zwiększa zaufanie do systemu, zapewnia lepszą adopcję i podnosi wydajność pracy.
Na poniższym filmie pokazuję podstawy personalizacji aplikacji z perspektywy użytkownika i administratora.