Hyperforce, architektura infrastruktury nowej generacji

salesforce hyperforce

Hyperforce to przeprojektowana architektura infrastruktury Salesforce, oferująca jeszcze wydajniejszą i bardziej skalowalną platformę wspierającą rozwój i sukces klientów. Zapewnia ona bezzwłoczne i bezpieczne skalowanie bazujące na publicznych chmurach. Pozwala nie tylko szybko się rozwijać, ale co bardzo istotne, ułatwia spełnienie lokalnych wymogów dotyczących standardów przechowywania danych (specyficznych dla danej firmy, branży lub regionu). Chmury publiczne mają szereg zalet, z których najważniejsze to większa elastyczność i wydajność. Obecnie Hyperforce korzysta z usług: AWS, Google Cloud oraz Azure.

Hyperforce pozwala wdrażać rozwiązania zarówno dla B2B, jaki i B2C niezależnie od skali, korzystając z chmur publicznych dostępnych w stale rosnącej liczbie lokalizacji. Dzięki skróceniu tras pomiędzy użytkownikami końcowymi a centrami danych zyskujemy większą szybkość działania i mniejsze opóźnienia.

Hyperforce kładzie też duży nacisk na ochronę poufnych danych, zgodnie z architekturą “Zero Trust”, której fundamenty to prywatność i bezpieczeństwo. Szyfrowanie danych odbywa się tu zarówno at rest, jak i podczas ich przesyłania.

Warto także wiedzieć, że przejście na Hyperforce nie wiąże się z dużym nakładem pracy, ani z dodatkowymi kosztami (te zawarte są już w kosztach licencji). Wszystkie aplikacje, customizacje i integracje zbudowane w Salesforce będą działać jak dotąd, ponieważ zapewniona jest wsteczna kompatybilność. Sam proces z punktu widzenia administratora powinien być bezobsługowy. W zależności od organizacji potrzebne będzie wykonanie tylko drobnych czynności, takich jak np. whitelistowanie nowych adresów IP. Salesforce deklaruje, że sama migracja nie trwa długo i czas przestoju (downtime) nie powinien stanowić problemu.

Dane klientów mogą być przechowywane w regionie z którego klient subskrybuje usługi dostępne w Hyperforce. Przy czym Salesforce zastrzega sobie ostateczne prawo wyboru konkretnego usługodawcy (klient decyduje jedynie o regionie).

Obecnie w ramach Hyperforce dostępne są następujące produkty:

  • Podstawowe usługi Salesforce: Sales Cloud, Service Cloud, Experience Cloud, Chatter, Lightning Platform)
  • Tableau CRM (w tym Einstein Discover)
  • Consumer Goods Cloud
  • Manufacturing Cloud
  • Customer 360 Audiences (CDP)
  • CPQ
  • Salesforce Billing
  • Health Cloud
  • Financial Services Cloud
  • Sustainability Cloud
  • Salesforce Maps
  • Field Service managed package


Usługa nie jest jeszcze dostępna w Polsce, ale można z niej już korzystać np. w Niemczech, Australii i Indiach. W planach są też kolejne lokalizacje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Previous Article

Kilka słów o Salesforce Shield

Next Article

Sharing rules w praktyce

Related Posts