Rzut oka na Slack

Kiedy Salesforce sfinalizował przejęcie Slacka, dodał aplikację do przesyłania wiadomości dla biznesu do swojego pakietu oprogramowania. Z założenia ma ona łączyć ludzi z potrzebnymi im informacjami, a także konsolidować pracowników w jeden zunifikowany zespół. Slack to narzędzie do współpracy zespołowej i zarządzania projektami, które zmienia sposób komunikowania się organizacji. Zapewnia wsparcie w naturalnym sposobie komunikacji osób współpracujących – w czasie rzeczywistym lub nie, osobiście i zdalnie, w sposób ustrukturyzowany bądź nieformalny. Przejrzystość procesu porozumiewania się zwiększa poczucie odpowiedzialności, ponieważ każdy członek zespołu może śledzić konwersację od początku do końca, od startu do rozwiązania problemu. Ponadto Slack daje przestrzeń do dzielenia się wiedzą i zwiększa bezpośrednie i natychmiastowe zaangażowanie w rozwój pomysłów.

Kanały i wiadomości bezpośrednie

W Slacku rozmowy przebiegają w kanałach i wiadomościach bezpośrednich (DM). Kanały to przestrzenie, w których zespół współpracowników może kooperować nad określonym tematem/projektem. Kanały znajdziesz w lewym pasku bocznym, gdzie po kliknięciu + można wybrać opcję przeglądania kanałów. Po przejrzeniu listy kanałów we własnym obszarze roboczym lub po użyciu paska wyszukiwania (po nazwie lub opisie kanału), można wybrać kanał i do niego dołączyć. Zatem kiedy istnieje konieczność zaznajomienia się z jakimś tematem wystarczy dołączyć do odpowiedniego kanału, gdzie jest możliwość przewinięcia w górę i zapoznania się z wcześniejszymi wiadomościami. Kiedy uczestniczysz w rozmowach w kanałach, dobrze jest używać wzmianek (wywoływania za pomocą symbolu @), aby zwrócić uwagę właściwych osób (otrzymają oni wówczas powiadomienie), a także reakcji emoji w celu uproszczenia komunikacji i żeby potwierdzić przyjęcie do wiadomości (slack nie wyświetla automatycznie informacji o tym, że ktoś przeczytał daną wiadomość). Wiadomości bezpośrednie dedykowane są jednorazowym rozmowom, które nie wymagają całego kanału np. gdy umawiasz się na termin spotkania.

Wiadomości zaplanowane

Slack oferuje także niezwykle przydatną funkcję odraczania w czasie udostępniania wiadomości. Na przykład kiedy mamy potrzebę wysłania ważnej wiadomości w konkretnym momencie, ale z uwagi na inne obowiązki/podróż/różnicę stref czasowych nie będziemy mogli tego zrobić – mamy możliwość ustalenia daty i godziny udostępniania takowej bez dalszej naszej ingerencji.

Automatyzacja wiadomości

W sytuacji konieczności wysyłania powtarzających się wiadomości, masz możliwość automatyzacji tego procesu. Można to zrobić z własnego konta Slack (dzięki czemu nadawcą wszystkich wiadomości będziesz Ty). Aby zyskać taką możliwość użytkownicy muszą się uwierzytelnić (w celu uzyskania dostępu do własnego konta) i mieć uprawnienie chat.write. Kiedy przyznasz uprawnienia własnej aplikacji, uzyskasz token OAuth potrzebny do otrzymania dostępu do interfejsu API Slack.

Slackbot

Podczas tworzenia nowej aplikacji Slack możliwe jest dodanie użytkownika – bota, z którym można wchodzić w interakcje (niezależnie od swojego konta). W praktyce Slackbot wykorzystywany jest często do tworzenia integracji ze Slackiem innych usług m.in. Trello albo Jira, które mogą zostać dodane do obszaru roboczego, ale także do przygotowania customowych odpowiedzi. Ponadto oferuje on dostęp do osobistych przypomnień i zadań.

Slack Workflow Builder

Innym niskokodowym narzędziem, umożliwiającym każdemu użytkownikowi automatyzację rutynowych procesów w obszarze roboczym Slack, jest Workflow Builder. Workflow może być wywołany z Salesforce poprzez wywołanie żądania adresu URL webhooka (automatycznie generowanego przez Slack). Workflow może być wykorzystany m.in do zgłaszania awarii w czasie rzeczywistym, standaryzowania sposobu zbierania requestów od zespołu, powitania członków zespołu automatycznymi wiadomościami powitalnymi (mogą być oni w nich od razu odsyłani do odpowiednich źródeł, które pozwolą nadrobić zaległości, bez potrzeby pytania innych członków zespołu). Przygodę z narzędziem dobrze rozpocząć od zapoznania się z dostępnymi szablonami, które po zaimportowaniu łatwo dostosować do własnych potrzeb.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Previous Article

CUSTOMER 360 w Salesforce

Next Article

Kilka słów o Salesforce Shield

Related Posts