CMS – Content Management System

Wielu z nas zaczyna dzień od scrollowania swoich ulubionych stron, mediów społecznościowych oraz sprawdzania maila. Ich zawartość, a także ich spójność na wielu kanałach, sprawiają, że wracamy do tych miejsc. Zatem tworzenie koherentnych treści powinno być przedmiotem wzmożonej uwagi współczesnych biznesów. To one pozwalają klientom i partnerom pozostawać na bieżąco i umożliwiają im podejmowanie świadomych decyzji. Jednak nawet dysponowanie najlepszymi treściami, jeśli są źle zorganizowane lub trudne do znalezienia lub zaktualizowania, może nie przynieść spodziewanego pożytku. Dostarczanie ich może być pracochłonne i konsumować zdecydowanie za dużo czasu, szczęśliwie pojawił się CMS, który wszystko ułatwił.

Z Salesforce CMS każdy uprawniony użytkownik ma możliwość tworzenia, zarządzania i dostarczania ukierunkowanych treści i to bez konieczności posiadania umiejętności technicznych. Jest on pierwszą tego typu natywną dla platformy Salesforce funkcjonalnością, która daje nam scentralizowaną, gotową do użycia usługę headless content. Oferuje ona łatwe w użyciu narzędzia deklaratywne. Siłą CMS Salesforce jest fakt, że proces powstawania treści można wesprzeć o dane na temat klientów. W ten sposób content będzie nie tylko spersonalizowany i skupiony na odbiorcach (ich potrzebach, pytaniach, bolączkach i pragnieniach), ale będzie też wynikiem analizy danych i mocy sztucznej inteligencji. Treści mogą być tworzone przez dowolny uprawniony zespół i dystrybuowane do dowolnych kanałów (takich jak: witryna handlowa, portal partnerski czy e-mail marketingowy), a także wykorzystane na kanałach poza Salesforcem. Mamy też pewność, że content ten będzie dostarczany do właściwych osób we właściwym czasie.

Salesforce CMS jest dostępny jako aplikacja z poziomu App Launchera w Lightningu. Można tam w łatwy sposób zarządzać cyklem życia contentu (tworzyć szkice, publikować oraz archiwizować). W ramach tej aplikacji poruszamy się w obszarach roboczych (workspaces), każdy z nich może mieć własnych współtwórców, ustawienia językowe i kanały publikacji. Dostępem do obszarów roboczych dysponują (w kolejności od największego dostępu): Administrator Salesforce, Content Administrator i Content Manager. Utworzone treści mogą być zbierane w kolekcje, a także “tagowane” w ramach poszczególnych tematów (topics). Aplikacja CMS oferuje nam standardowe rodzaje contentu (takie jak: obrazki, dokumenty, newsy), a także możliwość stworzenia customowych typów. Przy czym te ostatnie mogą powstać poprzez edycję pliku XML i wdrożenie go za pomocą Metadata API, albo poprzez użycie aplikacji CMS Content Type Manager, opracowanej przez Salesforce Labs (dostępnej w AppExchange). Natomiast Experience Builder daje możliwość tworzenia witryn, gdzie treści stworzone dla klientów, partnerów i pracowników są ostatecznie eksponowane.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Previous Article

Czym jest Salesforce CPQ?

Next Article

CUSTOMER 360 w Salesforce

Related Posts