Dashboardy w Salesforce

Dashboardy dostarczają najpotrzebniejsze informacje z raportów w prosty, czytelny i atrakcyjny sposób.

Ekran tworzenia dashboardu w Saleforce CRM.
Ekran tworzenia dashboardu w Salesforce, źródło: własne środowisko

Dashboardy pokazują dane z raportów źródłowych jako komponenty wizualne. Dzięki nim dysponujemy szybkim podglądem kluczowych metryk i wskaźników wydajności organizacji.

Dashboardy oferują nam 5 rodzajów komponentów:

  1. Wykresy (przeznaczone prezentowaniu wyników porównań), wśród nich 6 typów:

Wykres liniowy

Pionowy wykres słupkowy

Poziomy wykres słupkowy

Wykres pierścieniowy

Wykres kołowy

Wykres lejkowy

2. Tabele (przeznaczone do wyświetlania list np. 5 najlepszych okazji biznesowych)

3. Gauge (służy do prezentacji postępów w kierunku osiągnięcia celu)

4. Metryki (służą wyświetlaniu pojedynczej liczy np. suma końcowa)

5. Visualforce (prezentuje komponent Visualforce jako dashboard, służy do pobierania danych z innych źródeł)

Dashboardy pokazują dane według ostatniego czasu uruchomienia raportu. Każdy z nich może mieć do 20 komponentów.

Dostęp do raportów zależy od:

  • Folderu (rzecz to ma się analogicznie jak w przypadku raportów: użytkownik mający dostęp do folderu, jest w stanie uruchomić znajdujący się w nim dashboard)
  • Running user (dostępne dane zależą od ustawień bezpieczeństwa i udostępniania danego użytkownika). Running user może zostać ustawiony jako:
  1. określony użytkownik (run as specified user) – pokazuje dane zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i udostępniania danego konkretnego użytkownika. W tym wypadku wszyscy, którzy mają do niego dostęp widzą takie same dane
  2. zalogowany użytkownik (run as logged in user)- tutaj każdy użytkownik widzi dane w oparciu o własne ustawienia bezpieczeństwa i udostępniania, co sprawia, że dashboard jest dynamiczny. Dynamiczne dashboardy to świetny sposób na kontrolowanie widoczności bez konieczności tworzenia osobnych dashboardów.

WIęcej na temat tworzenia dahsboardów przeczytasz w oficjalnej dokumentacji Salesforce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Previous Article

Customowe obiekty w CRM

Next Article

SForce Summit Winter 2021

Related Posts