W CRM obok standardowych obiektów takich jak np. konta i kontakty. mamy możliwość łatwego tworzenia własnych obiektów.
Dane przechowywane przez różne firmy, nie zawsze pasują do istniejących standardowych obiektów. Dzięki obiektom customowym możemy dostosować bazę danych do specyfiki danej działalności i sprawić, że będą one służyć unikalnym celom organizacji. Na przykład firma kurierska może chcieć wykorzystywać niestandardowy obiekt, aby przechowywać tygodniowy harmonogram i szczegóły wysyłki. Na obiekty niestandardowe składać się mogą zarówno customowe jak i standardowe pola. Dobrą wiadomością jest to, że tworzenie takich obiektów jest akurat stosunkowo proste i wymaga jedynie umiejętności poruszania się w obrębie Object Managera.
Przy tworzeniu niestandardowych obiektów moim zdaniem warto pamiętać o kilku dobrych praktykach. A mianowicie dbaj o jednoznaczność etykiet (krótko, ale wystarczająco opisowo, żeby każdy mógł zrozumieć jaki jest cel istnienia danego pola). Za dobrze sformułowaną etykietę będziesz sobie wdzięczny w przyszłości, zwłaszcza jeśli organizacja się rozrośnie i przybędzie wiele nowych obiektów i pól. To pozwala także wyeliminować wiedzę plemienną, która nie sprzyja Twoim następcom. Podobnie rzecz ma się z tekstem pomocy. Postaraj się precyzyjnie i zwięźle wytłumaczyć funkcję danego pola. Unikniesz wtedy odpowiadania na całą masę e-maili od użytkowników, chcących upewnić się co do jego przeznaczenia.
Więcej o customowych obiektach możesz przeczytać w oficjalnej dokumentacji Salesforce.